joi, 29 septembrie 2016

Ce nu te omoara te face mai puternic

Sunt convinsa ca ai auzit asta de multe ori, ca si mine dealtfel. Pot spune chiar de ultima perioada, aici ma refer la ultimii 2 ani in care am avut de-a face cu o multitudine de schimbari in viata mea, unele de natura personala, altele de natura profesionala. 

Evident ca in prima faza m-am panicat, inainte eram genul de persoana care nu concepea ideea de a iesi din zona de confort, cred ca nici nu prea stiam ce inseamna acest lucru :))

Ei bine, am trecut cum spuneam prin niste intamplari in ultimul timp care m-au fortat sa ies din zona de confort si, in momentele acelea eram atat de confuza incat habar nu aveam cum sa reactionez, nu mai eram sigura de nimeni si de nimic, totul parca era in ceata pentru mine, eram aproape paralizata, nu mai stiam ce am de facut cu viata mea. 

Acesta a fost, cum ii spun eu, momentul 'de clic' din viata, un moment de rascruce in care am inceput sa ma analizez la modul cel mai serios, de fapt atunci am inceput eu sa inteleg mai multe despre mine. Pana atunci, cum spuneam, cred ca traiam putin din inertie, nu-mi puneam prea multe intrebari legate de nimic, luam totul ca atare. Intr-un fel, era un lucru bun pentru ca poate imi faceam mai putine probleme legate de mine si de viitorul meu, in schimb acum am invatat sa 'overthink' cum se zice, dar ma tratez de asta :))

A fost o perioada, mai ales la fostul job in care am fost putin coplesita de feedback-uri negative din partea tuturor, incepand de la familie si terminand cu sefii. Dintr-o data parca nimic din ceea ce eram, ce stiam nu mai era suficient pentru nimeni si, cel mai grav, incepusem sa-mi pierd increderea in mine si in capacitatile mele intelectuale. 

Ei bine, din fericire, acea perioada a trecut iar eu ma simt mult mai bine din acest punct de vedere, odata datorita faptului ca mi-am schimbat locul de munca si nu mai trebuie sa fac fata zi de zi acelorasi tensiuni si presiuni si, pentru ca m-am redescoperit. 
In momentul de fata ma ocup cu un domeniu care efectiv imi ofera multa energie, invat lucruri noi, cunosc oameni noi si, cel mai important, in fiecare zi noile persoane aparute in viata mea  nu inceteaza sa ma motiveze nu numai din punct de vedere profesional ci si personal. Asa ca zi tu ca nu este atmosfera ideala de la un loc de munca...:)

In al doilea rand am invatat intr-un timp destul de scurt foarte multe lucruri despre mine si despre ce-mi doresc cu adevarat. 

Sigur, nu pot sa spun ca toate problemele mele au disparut cu aceasta ocazie doar ca acum abia cred ca am atitudinea necesara pentru a le infrunta mai bine si mai rapid. 

Poate este tardiv dar simt ca lucrurile abia acum incep sa se aseze pentru mine. Am invatat sa spun 'nu' si sa nu mai imi fie teama de anumite reactii ale diverselor persoane care oricum apar, am invatat ca oamenii intotdeauna vor comenta, barfi, niciodata nu vei fi pe placul tuturor. 

Deci, am descoperit in mine ca nu posed acea rezistenta la schimbare care creaza probleme multora. Cum se spune, schimbarile sunt intotdeauna de bun augur. 

Asa ca, daca se pune problema sa faci o schimbare majora in viata ta go for it, sigur, dupa ce cantaresti foarte bine situatia. Zona de confort este cum ii spune si numele 'foarte confortabila':) dar satisfactiile vor intarzia sa apara pentru ca rutina, crezi sau nu, este cel mai mare dusman al omului. Te impiedica sa iti demonstrezi in primul rand tie de ce esti capabil si ce iti doresti. 

Stiu ca este greu sa te urnesti si sa faci lucruri noi de care probabil iti este teama dar, gandeste-te ca este singura modalitate sa te autodepasesti. Dar si cand o faci satisfactia este pe masura. 

Cu toate ca este  joi, iti urez weekend placut, fii deschis la schimbari si fii open-minded :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu