sâmbătă, 22 octombrie 2016

Lisabona-orasul celor 7 coline






O decizie pe cat de buna pe atat de interesanta. Un oras nemaivizitat pana acum dar care a avut un efect extraordinar asupra mea, un loc binecuvantat cu atatea frumuseti naturale si, cel mai important, dorinta arzatoare de a pune in valoare toate calitatile pe care le poate avea o locatie. Un lucru pe care ar trebui sa il facem si noi. 

AM luat decizia sa vizitez Lisabona (Lisboa) in momentul in care eram convinsa ca, continentul european nu mai are cu ce sa ma surprinda dar…nver say never :)
Fiind considerata printre cele mai sarace tari din UE, Portugalia te surprinde inca de la inceput, in primul rand cu clima perfecta dupa parerea mea care s-a pliat extraordinar cu tabieturile mele si nu in ultimul rand cu atmosfera relaxata care domina tot orasul si nu numai. 
M-a surprins cu atat mai tare faptul ca din punct de vedere turistic orasul are mult mai multe de oferit fata de destinatii binecunoscute precum Roma. Este un oras foarte frumos si plin de istorie dar care, dupa parerea mea, nu este atat de ofertant precum Lisabona. 

Pe langa vizitarea orasului excursia a culminat cu vizitarea unei localitati de vacanta de pe langa Lisabona, numita Estoril (Storil). O statiune pitoreasca de pe malul oceanului Atlantic unde ai ocazia sa treci pe langa case vechi de la 1800 si sa traversezi strada unde circula masini de genul Bentley, Porsche sau alte marci de lux. Este o imbinare atat de placuta intre vechi si nou fara insa ca asta sa afecteze ‘parfumul’ imbietor al orasului. 







Revenind la Lisabona, pe langa alte atractii, am aflat chiar de la localnici ca portughezii sunt recunoscuti pentru productia de pielarie si lana iar marturie stau buticurile unde se vand exclusiv produse din lana, de la fulare la papuci de casa, preturile fiind in concordanta :)
Din punct de vedere culinar m-am desfatat cu cel mai bun desert pe care l-am degustat vreodata ‘pasteis de nata’, un fel de tarta din foielletage de mici sau mari dimensiuni( depinde cum doresti) care are in interior umplutura de vanilie. Este o delicatete deci, daca ajungi pe-acolo nu rata cel mai bun desert ever :)
O alta atractie culinara o reprezinta ‘green wine’ (vinul verde). Da, ai citit bine, este vorba despre un vin alb care este acidulat, spre deosebire de vinul alb pe care-l gasesti peste tot. Eu il mai numesc preseco, mi-a adus cumva aminte de specilitatea italieneasca. 

In rest, continuand in aceeasi nota, protughezii sunt renumiti pentru pestele oceanic de cea mai buna calitate si nu de crescatorie cum se mananca foarte mult pe la noi. Adevarata delicatese o constituie pestele sardina care, in ciuda multor oase este o delicatesa incat ajungi sa-ti treaca supararea ca trebuie sa ai grija sa nu-ti ramana oasele-n gat :D


Desi nu le-am vizitat inca, Lisabona se aseamana intrucatva cu San Francisco si Rio de Janeiro datorita unor detalii cum ar fi podul 25 aprilie care este copia fidela a celui de-acolo, strazile inclinate (cele 7 coline) impreuna cu tramvaiul 28 care strabate orasul de la un capat la altul fiind si principala atractie a orasului din punct de vedere al transportului public si statiua lui Christos care vegheaza de deasupra orasului, referitor la Rio. 


Daca alegi sa vizitezi orasul cu piciorul iti recomand, cand obosesti, sa apelezi cu incredere la servciile tuk-tuk-urilor si a tramvaiului 28 de care spuneam mai sus. 
Provenite din Thailanda, se pare ca aceste masinute si-au facut aparitia si la Lisabona contra unor sume modice (in jur de 5 euro/persoana) daca alegi sa le folosesti pe post de taxi. Dar preturile pot ajunge si pana la 50 euro daca alegi sa faci turul complet orasului. 


Asadar recomand cu caldura orasul, mai ales in perioada septembrie, octombrie chiar si noiembrie la inceput. Este momentul oportun de vizitat astfel incat sa nu te topeasca caldura si sa apuci sa vizitezi tot ce ti propui. Lisabona dispune si de cateva castele pe care le gasesti la Sintra dar ai grija sa te pregatesti din punct de vedere financiar, intrarile costa in jur 14-15 euro de persoana si cuprind atat interiorul cat si exteriorul (gradinile) castelelor. Eu de pilda nu mi-am dorit sa vizitez vreun castel dar nici tarifele nu mi s-au parut de lepadat :)







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu