sâmbătă, 29 octombrie 2016

Muncesti pentru tine sau pentru altii?

Ti s-a spus vreodata, 'nu poti sa faci cutare lucru' sau 'cutare lucru nu este pentru tine' eventual, 'fii mai realist/a'? 

Mie da. Mi s-a spus asta de multe ori si inca mi se mai spune, mai ales de catre familie in momentul in care, raspunzandu-le la unele intrebari le povestesc despre anumite dorinte sau intentii. 
Mai ales acum, odata cu noul job care este unul unde ai nevoie de multa rabdare si multa motivatie si preseverenta, in general prietenii si persoanele pe care le cunosc imi spun ca este foarte dificila misiunea mea, ca nu o sa iasa si ca ar fi mai bine sa-mi caut un job 'ca lumea'. 
In primul rand notiunea asta de 'ca lumea' este subiectiva, este acelasi lucru sau se aseamna cu vorba 'gusturile nu se discuta', parerea personala bineinteles. 

Ei bine da, la acest inceput de drum eu cu asta ma confrunt, pe langa faptul ca ceea ce fac in acest moment ma scoate destul de mult din zona de confort. Am ales totusi sa merg pe acest drum pentru ca, la momentul actual, simt ca este ceea ce mi se potriveste in primul rand prin prisma faptului ca nu mai lucrez in sistemul de stat. Cel putin in stadiul acesta al vietii  am realizat ca pe langa faptul ca nu ma motiveaza in niciun fel, nici satisfactiile personale nu sunt pe masura, sigur, exista satisfactii financiare in sisitemul de stat dar, dupa parerea mea si, asta este si motivul pentru care am ales acest job, este faptul ca vreau sa fac mai multe lucruri strict pentru mine. 

Poate iti suna a egoism ceea ce spun dar este vorba despre aprecierea de la locul de munca pe care, sa fim seriosi, nu prea o mai gasesti nicaieri si, nu in ultimul rand, sa muncesti pentru tine, sa fii motivat sa te autodepasesti si in felul asta automat iti creste increderea in sine si stima de sine. 

Prin alegerea acestui job mi-am dorit sa ies putin din acesta 'bula' chiar 'turma' in care multi dintre noi suntem din cauza sistemului si a celor care ne inconjoara, de ce sa nu recunoastem....Mi-am propus eu fata de mine ca atunci cand, de exemplu, ma intalnesc cu prieteni, cunostinte, familie si automat toti sa boscorodeasca jobul pe care-l au si implicit salariile 'naspa' pentru care ei nu considera ca merita sa se trezeasca dimineata, eu sa ma detasez si sa ma consoloez cu ideea ca fac ceea ce-mi place si ca muncesc zilnic, poate pana la ore tarzii, dar strict pentru mine si confortul meu financiar. 
Gasesc ca este foarte important sa stii ca orele tarzii petrecute la munca iti vor aduce tie satisfactii si nu sefului/echipei, mai rau, statului :) Pentru ca pe tine ca personal asta nu te incalzeste cu nimic, mai mult, te frustreaza, ca sa nu mai zicem ca nu vei avea parte de aprecieri ever, in schimb, daca fereasca Sfantul ai comis vreo eroare sa depui acatiste la biserica sa nu cumva sa fii concediat. 

Asta este motivul pentru care am ales sa ies din acest sistem si nu mi-am dorit sa intru in bransa corporatistilor de la noi. 

De asemenea, a lucra in interesul tau te scuteste de a particpa la fel de fel de interviuri cum iti povesteam si de a da peste te miri ce specimene de manageri facuti peste noapte care, pe langa ca n-au cei 7 ani de-acasa, habar n-au sa-si faca meseria si, singurul motiv pentru care se afla in aceasta pozitie este  satisfacerea orgoliului personal. Cunoastem atatea cazuri :)

Sincer, ma cam saturasem sa ma duc la te miri ce firme de care nimeni n-a auzit, in te miri ce zone ale Bucurestiului si sa dau peste niste oameni care, pe langa ca nu au nici pe jumate pregatirea mea, sa accept sa fiu judecata si chiar etichetata in fel si chip si raspunsul final sa fie unul negativ. 

Cred ca asta este o problema pe care noi cei din campul muncii, potentiali candidati pentru oricare din joburile existente ar trebui sa o tratam mai serios. Nu cred ca iti doresti sa mergi la un job pregatit sa dai tot ce ai mai bun si sa dai de un recrutor sau manager care, din cauza limitarilor pe care le are, sa nu fie in stare sa te aprecieze si tu sa fii dezamagit/a ca nu ai fost selectat pentru un job pe care poate chiar ti l-ai fi dorit. 

Dar, asta tine de fiecare dintre noi sa ne evaluam la modul cel mai corect si in functie de asta sa mergem la interviurile pentru joburi care chiar sa ni se potriveasca si, mai mult decat atat, sa nu acceptam diverse opinii ale unor persoane total necalificate sa ne eticheteze. 
Stii cum e, it's all about choices :)

Weekend placut sa ai!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu