joi, 11 august 2016

Viata bate filmul :)

Sunt convinsa ca ai auzit treaba asta de multe ori in diverse situatii. 
Eu am auzit-o chiar azi, ultima oara, in timp ce vorbeam cu cineva despre joburi si interviuri. 

Am auzit despre o noua modalitate de sustinere a interviurilor, si anume, metoda ‘enervarii candidatului’. 
Asta presupune un comportament realmente nepotrivit al managerului (deci etapa superioara a procesului de recrutare) in timpul sustinerii interviului. 

Prin comportament nepotrivit, ma refer la indiferenta totala fata de acesta, vorbit la telefon, mancat seminte in fata lui, plimbat prin sala de interviu, practic sfidare. Sau iesit din sala dupa ce ii adreseaza candidatului o intrebare, pus muzica, s.a.m.d. 

Nu, nu vorbesc depsre camera ascunsa sau vreo comedie, ci un caz real care s-a intamplat la o companie de IT din Bucuresti, nu am inteles despre ce job era vorba sau cum s-a incheiat pana la urma acest ‘tip’ de interviu. Insa, am experimentat mai multe tipuri de reactie la auzul acestei intamplari, de la soc si groaza la ras cu lacrimi :))

Iti dai seama sa te duci la un interviu pregatit cum stii tu mai bine, eventual si cu trac, sa presupunem ca-ti doresti extrem de mult jobul pentru care ai aplicat si ai face orice ca sa treci si acest test si, cand colo, te trezesti cu un manager care adopta un astfel de comportament. 

Am intrebat: de ce? care este ideea? nu-i suficient ca treci prin nu stiu cate interviuri, ba mai mult, ti se dau si diverse teste care de care mai stupide? (din punctul meu de vedere)

Ei bine nu, se pare ca este o practica noua, prin care managerii vrand sa-si cunoasca cat mai bine viitorii angajati ii testeaza pe acestia pe toate partile, inclusiv anger management-ul. In felul asta, nu isi doresc sa aiba parte ei sau ceilalati angajati  (deci potentialii tai colegi) de episoade de furie necontrolata care se pot manifesta in diverse moduri :)

Daca ma intrebi pe mine, consider acest tip de testare chiar ok pentru cei care lucreaza direct cu publicul, larg sau clientii companiei, dar pentru un IT-ist (ca tot vorbeam de companii din IT), care oricum sta 8 ore/zi in fata unui calculator intre 4 pereti, chiar nu-i gasesc utilitatea. Poate singura problema ar fi sa nu dea cu calculatorul de pamant sau sa-l arunce pe fereastra, altfel ma depaseste :) 


Acestea fiind spuse, daca ti-am smuls un zambet sau macar ti-am descretit fruntea inainte de culcare ma declar multumita, asa ca iti urez noapte buna :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu