vineri, 26 august 2016

Generatia facebook sau….cum sa-ti ratezi viata?


Ma refer la viata sociala, personala, de ce nu poate chiar si profesionala. 
Am citit de curand un articol despre noi, denumit ‘generatia feisbuchizata’ urmat de atribute deloc magulitoare: ratata, cinica. 

Dur, trist, dar in acelasi timp adevarat :(

Asta e, din pacate nu putem si nu ar trebui sa ascundem, in primul rand fata de noi utilizatorii, lucrul acesta si ar trebui sa incercam sa privim lucrurile la rece si sa constientizam raul pe care ni-l face aceasta retea de socializare. 

Am citit in cadrul acestui articol lucrurile pe care demult le gandesc despre acest “Facebook” doar ca, din pacate si-n cazul meu, a devenit un fel de drog, in sensul ca simt nevoia ca de cateva ori pe zi sa scroll-uiesc pagina de facebook sa vad ‘ce mai fac’ prietenii mei de pe facebook, in detrimentul unui telefon sau, daca este o ora tarzie sa-i dau persoanei la care ma gandesc un simplu sms in care sa-mi exprim gandurile fata de aceasta. 

O alta problema, pe care o am eu cu unii dintre prietenii mei care au conturi, nu inteleg de ce trebuie sa-ti pui viata pe o retea de socializare, sa nu mai ai intimitate, sau mai bine zis practic sa o renegi (asta consider ca fac cei care-si pun zilnic poze cu ei insisi sau mancare din farfurie) subiect pe care l-am mai  dezbatut

Printre consecintele devastatoare ale acestei platforme se numara, din cate am citit, si rezultatele dezamagitoare pe care le-am obtinut la olimpiada la proba de gimnastica, ma refer la Catalina Ponor, care spunea ca a fost extrem de deranjata de comentariile rautacioase la adresa ei ca persoana, pe care le-a citit incat, chiar daca nu-si dorea, inconstient le-a pus la suflet astfel incat si-a compromis intreaga activitate de la Rio. 

Deci, ce se intelege de-aici?

Stima ei de sine a avut extrem de mult de suferit, in ciuda faptului ca stim cu totii ca fata este excelenta in ceea ce face, marturie stau toate rezultatele ei de pana acum. 

Asadar, un alt efect al Facebook-ului este ‘daramarea’ stimei de sine pe care o ai. Sau daca nu o ai, nu incerca sa-ti (re)castigi simpatia celorlalti postand diverse poze care  nu reflecta viata ta catusi de putin. Si chiar daca o reflecta este, dupa parerea mea, obligatia ta fata de tine sa le tii pentru tine, in fond este vorba despre viata ta despre care nu trebuie sa afle toata lista ta de prieteni cat este sau nu de frumoasa si implinita. 

Iar daca vreun prieten ‘se trezeste’ sa-ti spuna sa-ti pui poze pe facebook ‘ca sa va mai vedeti’ ai tot dreptul sa spui ca va puteti intalni frumos la o cafea in oras, mi s-a propus treaba asta si raspunsul meu a fost cel de sus :)

Nu in ultimul rand, daca ati observat aceasta retea ne face pe toti mai egoisti, introvertiti, individualisti. De multe ori, in loc sa iesim cu prietenii sa socializam ‘pe viu’ preferam sa facem ‘conferinte’ pe facebook. 

Nu, nu asta ar trebui sa fie raspunsul nostru cand vine vorba sa ne traim viata, din pacate observ ca din ce in ce mai multi dintre noi preferam sa stam ‘cu capul plecat’ asupra telefoanelor/tabletelor si sa vorbim cu cei dragi decat ‘face to face’. 

Trist, foarte trist!

Sa ai un sfarsit de saptamana si weekend frumos!

Si fara facebook daca se poate :)

                           


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu