luni, 29 august 2016

Atitudinea este totul!


Este titlul ultimei carti pe care am citit-o. O carte aleasa aletaoriu dar pe care am gasit-o in momentul potrivit si  in care m-am regasit mai mult decat mi-as fi imaginat. 

Referitor la acest subiect mi-am adus aminte de un altul intens dezbatut mai demult in familia mea, referitor la un var de-al parintilor mei care a preferat sa plece in afara sa-si incerce norocul. 

Imi aduc aminte si acum ce isterie a provocat in momentul in care s-a hotarat sa ramana definitiv in Canada, unde se afla si acum. 

Totul a inceput cand omul a plecat pe vas pentru a castiga mai usor bani, apoi cu banii pe care-i castigase a vizitat toata America de Nord. Da, America si calatoriile sunt marea lui pasiune. 

In final, cand a ajuns la fundul sacului a plecat din nou pe vas pentru a castiga alti bani cu care s-a gandit sa puna bazele unui trai decent, in Canada desigur.  

Ei bine, dupa ani si ani de munca asidua si multa ambitie si perseverenta, zilele astea omul se poate lauda cu o afacere prospera, o familie frumoasa si un trai mai mult decat decent. 

Asadar, ceea ce am citit in cartea despre care iti povesteam se potriveste aproape perfect cu acest var care a reusit sa treaca peste toate impedimentele si sfaturile primte din partea familiei. 

Spun asta pentru ca eu acum ma lupt cu multe ‘sfaturi’ primite de la ei care, din pacate, observ ca nu se mai potrivesc cu lumea in care eu traiesc. Este vorba despre lucruri, care in teorie sunt foarte adevarate doar ca, din punctul de vedere al aplicabilitatii, de multe ori m-am trezit ca nu se pupau deloc cu realitatea. 

Asa ca, zilele astea dupa ce am citit pe nerasuflate aceasta carte nu m-am putut abtine sa nu ma gandesc la varul nostru care, si-a urmat visul de-o viata si cum spuneam, i-a reusit din plin

Sigur, nu sunt genul care sa creada tot ce citeste in carti sau vede in filme doar ca, astfel de povesti de succes (nu este singura) parca iti dau aripi si iti arata faptul ca viata poate insemna mai mult decat maratonul servici-casa, casa-servici si, mai mult decat un job la care te duci din obligatie  pentru ca este singurul mod in care iti poti asigura tie si familie un trai cat de cat decent. A, si eventual o singura vacanta pe an. 

Deseori am observat ca alergam orbeste dupa un job, oricare ar fi el, fara insa sa ne gandim daca intr-adevar ne multumeste (nu ma refer numai la bani), ne implineste. Stim doar ca, asa cum auzim si in familie, trebuie sa ne asezam la casa noastra si sa avem un job. 

Dar hai sa ne gandim ca viata noastra poate insemna mult mai mult decat atat, viata ‘nu trebuie’ sa insemne numai respectarea unor reguli instituite de cand lumea si pamanatul si ca, putem si cred ca avem obligatia in primul rand fata de noi sa ‘think outside the box’. Cu atat mai mult cand traim intr-o lume subjugata de reguli absurde facute parca special sa ramanem pe loc din punct de vedere al evolutiei. 

Asa ca, daca esti o persoana deschisa la nou, creativa si mai ales, cu atitudine, nu ezita sa-ti expimi ideile de fata cu familia, colegii (chiar seful) sau prietenii. In fond n-ai nimic de pierdut, ba mai mult poti avea multe de castigat. Iar in cel mai rau caz, vei fi refuzat. 


Iti urez o saptamana frumoasa si bafta in tot ce intreprinzi :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu