marți, 16 august 2016

Dieta draconica sau sport?

Zilnic observ pe net fel de fel de sugestii de diete care promit pierderea in greutate in timp record al unui numar (i)real de kilograme.

Personal nu am tinut in viata mea o astfel de dieta lucru pentru care ma simt exterm de norocoasa insa, am avut si am prietene care, in momentul in care iesim undeva se simt retinute de la  a manca un desert foarte ofertant ca si gust si bineinteles ca si calorii sau a bea un cocktail care iti fura privirea in poza unui meniu sau, o simpla masa la fast-food.

Dupa cum spuneam exista diverse diete care promit marea cu sarea dar, cate dintre acestea chiar isi fac efectul si, nu in ultimul rand, nu iti pun sanatatea in pericol? daca te-ai gandit sa urmezi o anumita dieta si nu ai primit inca un sfat din partea medicului sau una creata special pentru tine, informeaza-te inainte de a testa ce vezi pe net. In acest fel te vei scuti singur de o gramada de neplaceri cauzate de efectele adverse ale oricarei 'diete minune'.

In general nicio dieta din lume nu 'are dreptul' sa-ti interzica sa consumi alimente vitale pentru functionarea perfecta a organismului. Iar daca ai gasit asa ceva, si sunt convinsa ca da, este cazul sa-ti pui intrebari legate de cat de potrivita este ea pentru tine si, mai mult decat atat, consecintele pe care va trebui sa le suporti dupa ce, sa zicem, scapi in timp record de nr de kilograme pe care ti l-ai propus.

Repet, nu sunt medic, dar am auzit deja de prea multe cazuri de persoane sanatoase care in goana dupa silueta perfecta au preferat sa-si puna sanatatea in pericol pentru a corespunde anumitor standarde.

Pe de alta parte, mai stii vorba 'mens sana in corpore sano'? Ei bine este cazul s-o pui in practica, indiferent ca vrei sa scapi de cateva kilograme sau nu. Ai ghicit, ma refer la practicarea sportului.

In ziua de azi, lumea se situeaza fie intr-o extrema, si anume merge aproape zilnic la sala pentru ca se poarta (neefind neaparat necesar) fie in cealalata, prefera sa inventeze diverse scuze pentru a se tranti pe canapea dupa o zi de munca obositoare. Astfel, comoditatea a devenit principalul dusman al omului modern care pare ca nu mai vede placerea in a face putina miscare pentru simpla deconectare de la stresul de la servici sau  probleme zilnice.

Acum circa o luna de zile, cand am mers la o piscina acoperita unde se tin cursuri de innot si nu numai, am intrat in vorba cu diverse femei care venisera acolo nu neaparat pentru relaxare, ci pentru innot, sport recomandat de medic (ca si mine). Astfel  isi rezolvau diverse afectiuni.

Bineinteles ca a urmat intrebarea :de ce merg eu acolo? am vreo problema?
Nu, slava Domnului :) o fac pentru ca imi place, ma relaxeaza mai mult decat orice alta activitate.

In fine, acest raspuns le-a sunat foarte ciudat. Deci, ce am inteles eu din aceste conversatii este ca sport fac numai cei care au deja niste probleme si li se recomanda aceasta activitate ca si terapie sau, in cel mai bun caz, pentru pierderea in greutate.

La auzul acestor povesti am inceput sa inteleg de ce sportul a inceput sa faca parte din ce in ce mai putin din viata noastra, preferam sa ne ascundem dupa deget, vorba unei prietene: sa ne prefacem ca nu vedem elefantul din camera :)

Deci, ori de cate ori ai timp si chef, mai ales ca este inca vara inchiriaza o bicicleta sau mergi cu rolele prin parc. Este atat de simplu si vei fi uimit ce rezultate vei obtine intr-un timp destul de scurt. Sa nu mai spunem si de latura sociala a acestui gen de activitate, sigur, pe langa goana dupa pokemoni :))

Iar daca ai nevoie sa mai scapi si de niste kilograme in plus, combinatia de dieta echilibrata cu miscare reprezinta reteta succesului.  ;)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu