vineri, 22 iulie 2016

Clona

Observ amuzata cum tehnologia evolueaza pe zi ce trece mai mult, din punct de vedere al cardurilor de credit/debit, dar in Romania acest lucru este inca tabu, din cauza ca aici se functioneaza in continuare pe ideea 'ce e-n mana nu-i minciuna' asa ca, din pacate nu ne putem alinia din acest punct de vedere la standardele internationale. 
Si chestia asta imi aminteste de o intamplare deloc amuzanta, care se petrecea pe la inceputul acestui an, cred ca prin februarie. Se facea ca ma duc eu la banca sa fac o banala interogare de sold ca sa imi reconfirm 'confortul financiar' :)) 
Si, spre marea mea surprindere, observ ca mi se arata pe ecranul ATM-ului mult mai putini bani decat anticipam, aprox 1000 lei mai putini. Soc si groaza! in conditiie in care stiam ca nu mai fusesem la shopping, nu tu vacanta deci, clar nu aveam pe ce sa fii cheltuit atatia bani. 
Panicata intru glont in banca, ma duc la un consilier bancar si ii spun povestea. Persoana intra repede in sistem, imi tipareste un extras de cont in care constat socata ca mi se retrasesera din cont, in mod constant sume de cate 100, 200 chiar si 500 lei pentru ce? Playstation! 
Situatia devenea deja tragi-comica in conditiile in care nu m-am jucat niciodata pe un asemenea device, nici n-o voi face si nu am nici copii care sa faca asta, cum ii explicam si consilierului bancar. Si mai dubios, era faptul ca, 'cumparaturile' fusesera facute de pe un site britanic, asta ca sa complice si mai mult lucrurile. 
In fine, dupa ce i-am dat toate explicatiile posibile si imposibile a inceput practic ancheta si eram anuntata ca vor dura aproximativ 100 de zile pana sa-mi recuperez prejudiciul. Ancheta presupunea sa intre in legatura cu magazinul online britanic de unde se facusera achizitiile, sa le transmita practic ce s-a intamplat apoi sa negocieze cu ei restituirea banilor. Bun, zic eu, dar daca cei de la magazin nu doresc sa faca acest lucru? in fond nu e vina lor de ce s-a intamplat? nu este responsabilitatea bancii sa achite prejudiciul? 
Dupa aceasta vizita la banca au mai urmat alte n vizite saptamanale timp de aproape 2 luni de zile in care ma plictisisem ca de altceva sa tot aud aceleasi scuze si promisiuni din partea lor, intrebarea mea fiind mereu aceeasi 'imi voi recupera oare integral suma de bani pierduta?'
Asta pana intr-o zi in care am primit verdictul mult asteptat, si au inceput sa 'curga' banii pierduti in cateva transe. 
Nici pana acum nu stiu cum s-a intamplat asa ceva, cei de la banca dadeau vina pe mine ca nu stiam ce facusem cu cardul cu nu stiu cat timp in urma, eu dadeam vina pe ei ca nu se misca mai 'cu talent' si tot asa :D Dar totul e bine cand se termina cu bine :)

Asa ca marea grija de unde faci operatiuni pe card, la magazinele de unde achiti cumparaturile si mai ales, site-urile de unde faci cumparaturi online!
Printre altele, asta a fost cel mai bun sfat pe care l-am primit de la banca: cu cat ti se cer mai multe parole cand vine vorba sa eliberezi bani din card cu atat site-ul este mai sigur. 
Deci inarmeaza-te cu rabdare cand e vorba sa tot 'inventezi' parole de acces, chiar este spre binele tau si siguranta cardului!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu