marți, 13 decembrie 2016

Talkshowurile-lideri de opinie?

Am observat si am auzit ca multi dintre noi (nu ma includ in aceasta categorie) se uita destul de des la acest gen de emisiuni din diverse motive. Chiar tatal meu este fan talkshowuri, sustine ca afla si alte puncte de vedere referitor la domenii care il intereseaza in mod direct, mai ales in ce priveste  politica.

Ei bine, serile trecute l-am intrebat de ce are impresia ca aceste emisiuni ii 'deschid' mintea sau i se cristalizeaza niste presupuneri, banuieli. Mi-a raspuns ca nu este nici el sigur de acest lucru dar ca o opinie in plus a unei persoane cunoscute si cat de cat avizate nu are cum sa-i strice.

OK, un alt punct de vedere nu strica niciodata, ce-i drept, dar atata timp cat reflecta ceea ce gandesti si nu ce vor altii sau este in interesul lor sa te convinga, am obiectat eu.

Aceasta remarca chiar reflecta opinia mea referitoare la aceste emisiuni. Nu zic ca invitatii propusi pe un anumit subiect nu ar vorbi in cunostinta de cauza doar ca, din pacate, eu personal m-am 'obsnuit' cu ideea de manipulare in masa. Este un lucru trist si imi pare rau ca a fost nevoie sa 'ma obisnuiesc' cu asa ceva dar....asta este lumea in care traim.

Asa ca, sfatul pe care i l-am oferit tatalui meu si daca vrei si tu sa tii cont de el este sa nu urmezi neaparat indrumarile nimanui in aproape nimic, decat daca nu cunosti intradevar mare lucru despre un domeniu sau chiar o persoana.

Consider ca, intr-o lume plina de manipulatori si asa-zisi 'influenceri' sa stii si sa poti sa-ti pastrezi opiniile, bune sau rele asa cum sunt, constituie o adevarata calitate. Practic, face parte din personalitatea ta si din modul tau de a discerne informatiile adevarate fata de zvonuri.

Cred de asemenea ca propria interpretare este cea mai buna si importanta si, chiar daca ti-ai format o imagine mai putin potrivita sau adevarata, macar este propria opinie, nu ceea ce zice lumea.

Sunt constienta ca fiecare are o parere referitor la orice dar nu toti ne-o exprimam din diverse motive, teama, nesiguranta, etc. Dar avem si un remediu pentru acest lucru, iar acesta se numeste informatie. Asadar, INFORMEAZA-TE! din surse verificate!

Stiu ca la noi in tara cel putin inca din istorie oamenii obisnuiau sa 'ia de bun' ceea ce auzeau, si nu pot sa nu ma gandesc la celebra scena din romanul Morometii cand se adunau personajele in Poiana lui Iocan ca sa vorbeasca despre ce? politica, ai ghicit! :)

Observ ca nu prea am evoluat din acest punct de vedere :D in afara faptului ca nu mai mergem in poiana sau macar intr-un loc in care sa socializam (asta era totusi un lucru bun :D)

Fata de perioada aceea se pare ca am ramas pe acelasi principiu, preferam sa ascultam gura targului.
Ei bine, cred ca treaba sta cam la fel si cu aceste talkshowuri, fiecare vine cu niste argumente logice, nu contest dar, nu reprezinta argumentele supreme in orice problema, este vorba doar de parerile invitatilor la respectivele emisiuni.

Eu personal prefer sa fac o cercetare mai amanuntita, chiar daca imi ia ceva mai mult timp dar, macar sunt impacata cu gandul ca nu ma las influentata de parerea celorlalti si, in acelasi timp, obtin o informatie corecta din surse sigure, verificate.

Asadar, sa dam startul INFORMARII CORECTE!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu