joi, 2 februarie 2017

Romania on fire

In decursul ultimelor zile am fost martorii activi sau inactivi ai unor proteste defsurate atat in Bucuresti cat si in marile orase dar nu numai, fenomenul s-a raspandit pana si in randul locuitorilor unor orase mai mici din tara. 

Personal nu sunt adepta miscarilor de strada, asta este si motivul pentru care nu am aprticipat niciodata la aceste proteste, in fine am eu convingerile mele vizavi de aceste manifestari. Dar, asta nu inseamna ca nu ii inteleg pe cei care aleaga sa participe la aceste proteste, cumva ma simt si eu reprezentata de ei si le impartasesc in totalitate nemultumirea/nemultumirile. 

Aseara insa nu am fost de acord cu ceea ce s-a petrecut in ultima parte a protestului, si anume interventia acelor huligani care, dupa parerea mea, au stricat efectiv scopul manifestatiei prin introducerea violentei pentru a-si exprima 'mai clar' nemultumirea. Consider ca in acest fel 'au dat apa la moara' celor care ne conduc sa adopte o pozitie si mai defensiva in ce priveste miscarile stradale de care ei sunt foarte constienti ca exista si, apropo de asta, ei totusi nu au iesit pe possturi sau in fata multimii pentru ca macar sa-si apere pozitiile sau, sa inceapa sa arunce vina de la unul la altul, cum ne-am obisnuit :)

Ceea ce as dori sa se-nteleaga, inca o data, este ca aceste proteste sunt tot rezultatul actiunilor noastre, mai exact inactiunilor. Daca v-ati uitat aseara la TV, cred ca ati observat pe burtierele emisiunilor de stiri care au redat in direct protestul, ceea ce a declarat char si scriitorul Andrei Plesu. Anume, a transmis clar ca procentul zdrobitor cu care partidul aflat la putere a castigat alegerile este unul fals. Mai exact, ei si-au 'umflat' rezultatul datorita/din cauza absentei oamenilor de la vot, cum spuneam eu aici. In realitate, este adevarat ca multi romani sunt adeptii partidului castigator (asta e realitatea din pacate) dar procentul real al votantilor lor ar fi fost de aproximativ 18% (deci aprox 3 mil de romani) si nu 40-45%, cum aratau sondajele. 

Asadar si prin urmare, recunoastem sau nu, le-am dat apa la moara acestor asa-zisi oameni care ne conduc si care au senzatia ca au dreptul sa comita astfel de infractiuni le putem numi prin deciziile pe care le iau, fara a tine cont de altcineva in afara de ei. 

Ceea ce ma deranjeaza si ma infurie este ca nu s-a inteles nici pana acum ce fel de oameni fac parte de acest partid si ca, compatriotii nostri se lasa in continuare in voia sortii si traiesc din inertie pot spune. Sunt convinsa ca de-a lungul timpului oamenii acestia nu si-au dat seama de cu cine au de-a face. Dar, am mai spus si repet, este vorba despre schimbarea mentalitatii, care se pare ca este un proces foarte lung, periculos de lung chiar, va trebui sa induram toate aceste abuzuri din partea celor pe care (inca) ii alegem sa ne reprezinte atat interesele cat si imaginea in lume. 

Deci, treziti-va daca vreti o tara ca afara! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu